Pori Energia uudistaa brändinsä
120-vuotias Pori Energia julkistaa uuden brändinsä Porin Päivä -viikolla. Brändiuudistuksen myötä Pori Energia panostaa asiakaskokemuksen kehittämiseen.
Uusiutuva Pori Energia on asiakkailtaan, henkilöstöltään ja ympäristöstään oppiva energiayhtiö, jonka intohimona ja tavoitteena on tuottaa ihanteellista energiaa.
– On kiistatonta, että meidän pitää enemmän kuunnella asiakkaitamme ja oppia heiltä. Tätä lähdemme rohkeasti ja uteliaasti nyt edistämään, toimitusjohtaja Matti Rintanen toteaa.
Energian käyttötavat muuttuvat, ja samalla kasvavat myös asiakkaiden odotukset sujuvalle palvelulle.
– Tärkein syy uudistukselle on, että brändin halutaan vastaavan paremmin tavoitteitamme tulevalla vuosikymmenellä. Vuorovaikutus asiakkaiden, henkilöstön ja ympäristön kanssa on keskeinen keino tuottaa ihanteellista energiaa. Se näkyy myös uudessa ilmeessämme ja tulee näkymään tavassamme toimia, esimerkiksi asiakaspalvelussa, viestinnässä ja markkinoinnissa, Rintanen taustoittaa.
Porin Päivän yhteistyökumppani
Yhteistyökumppanina Pori Energia on mukana lukuisissa Porin Päivän tapahtumissa. Torstaina yritys järjestää maksuttomia energiakierroksia kaupunkijuna Porittarella ja on mukana AurinkoAreena-tapahtumassa Puuvillassa. Lauantaina Pori Energian uuteen brändiin voi tutustua yrityksen ständillä Porin Päivän markkinoilla. Sunnuntaina yritys avaa 120-vuotisjuhlavuoden kunniaksi Kirjurinluodolle uuden Energiakentän, jossa koko perhe voi liikkua ja viihtyä yhdessä.
Koska Pori Energia oppii asiakkailtaan ja henkilöstöltään, myös itse uudistusta on valmisteltu yhteistyössä heidän kanssaan. Uutta brändiä lähdettiin luomaan kartoittamalla henkilöstön näkemyksiä Pori Energiasta. Tulosten pohjalta luotiin neljä erilaista visuaalista ilmettä, joista suuri yleisö antoi palautetta SuomiAreenan Kansalaistorilla.
– Puolen vuoden työskentelyn tuloksena syntyi brändilupaus, joka pohjautuu yrityksemme arvoihin ja tuleviin tavoitteisiin sekä vastaa nykypäivän haasteisiin. 120-vuotias oppiva energiayhtiömme aloittaa nyt uudenlaisen tavan tehdä matkaa yhdessä asiakkaiden, henkilöstön ja sidosryhmien kanssa, Matti Rintanen toteaa.