Asiakkaiden kohtaaminen toi uutta virtaa

Puheensorina, iloiset ihmiset ja aurinkoinen sää siivittivät Suomi Areena viikkoa.

Uusi ajankohta, heti juhannuksen jälkeen, otettiin ilolla vastaan. Koska tapahtumaviikko ei ollut Pori Jazzin kanssa samaan aikaan, riitti tilaa niin majoituksen kuin ravintoloidenkin osalta.

Pori Energia osallistui paitsi paneelikeskusteluihin perjantaina myös koko viikon kansalaistorilla. Kansalaistorilla oli viikon aikana kaiken kaikkiaan 30 energialaista eri puolilta organisaatiota. Kunakin päivänä arvottiin lippuja yhteistyökumppaneiden tapahtumiin, jututettiin asiakkaita ja kerättiin Porin karttaan asuin- sekä parhaita kesäpaikkoja. Perjantaina aloitettiin myös juhlavuoden juhlinta, kun kakkukahvit valtasivat Pori Energian osaston.

Tiimi oli silminnähden iloinen päästessään tapaamaan asiakkaita kasvotusten. ”Pääsimme paitsi tapaamaan asiakkaita, myös viettämään aikaa yhdessä, mikä teki kyllä tosi hyvää” kansalaistorilla ensimmäistä kertaa mukana ollut viestintä- ja markkinointipäällikkö Tiina Hämäläinen iloitsee. Vilskettä ja vilinää riitti koko viikon ajan. ”Koko viikolle varatut arpajaislipukkeet loppuivat jo ensimmäisenä päivänä” Hämäläinen nauraa, ”ja lopulta niitä painettiin lisää kahteen otteeseen” hän jatkaa. Arviolta viikon aikana tavattiin 4000-5000 asiakasta.

Mukana Suomi Areenassa oli ensimmäistä kertaa myös Pori Energian tytäryhtiö Tuulia. ”Selkeästi tuulivoima ja sen tulevaisuuden näkymät kiinnostivat” kertoo Tuulian myynti- ja kehitysjohtaja Emma Kousa. Kousa kävi parin päivän aikana useita keskusteluja esimerkiksi Tahkoluotoon suunniteltuun merituulivoimapuistoon liittyen.

Puheenaiheiksi nousivat niin sähkön hinta kuin erilaiset tuotantomuodotkin. ”Ihmiset selkeästi kaipasivat tällaista tilaisuutta, jossa pääsee kysymään energia-asioista ihan kasvotusten” energiakaupan päällikkö Rasmus Somerkoski kertoo. ”Ja mielellään me ihan kasvotusten vastataankin” hän jatkaa.

Kaiken kaikkiaan kokemukset tämän vuoden Suomi Areenasta olivat positiivisia. ”Energia puhututtaa nyt paljon ja meidän alan toimijoiden tehtävä on auttaa ymmärtämään energiamurrosta paremmin” toimitusjohtaja Petri Paajanen muistuttaa. Paajanen jututti asiakkaita kansalaistorilla perjantaina. ”Hyvällä mielellä oli ihmiset liikenteessä ja mielenkiintoisia keskusteluja päästiin käymään” hän iloitsee. ”Kuten paneelikeskustelussakin sanoin, asiakas on meille ykkönen ja siksi tulevaisuuden suuntaviivoja haettaessa, asiakkaiden mielipide halutaan ottaa isosti huomioon”.